Tuesday, June 3, 2014

Mengimbau Kenangan : Berebut tandas pada waktu pagi di Kolej Matrikulasi Pahang (KMPh)

Tetiba teringat kenangan dulu. Saya tinggal di blok A2 aras 4. Biasanya blok A2 & A1 selalu ada masalah air. Aras yang paling teruk adalah aras 3 & 4. Tapi itu dulu. Sekarang dah okay.

Kalau waktu pagi... Hadoii.. Itulah waktu yang paling sukar nak mandi. Kalau terkejut pukul 6.30 tu, jangan harap boleh siap cepat. Biasanya saya & roommate bangun pukul 5.30. Masa tu dua @ tiga orang je yang dah ada dalam tandas.

Daripada aras 4, turun ke aras 2 @ 1. Begitulah rutin harian kami. Dah macam exercise.

Pernah satu pagi tu, saya dah siap2 nak me kelas. Tapi tak pergi lagi sebab masa tu dalam pukul 6.15. Perut memulas-mulas. Tak tau kenapa. Bila tak tahan sangat ape lagi, berlari turun lah. Mula2 pergi aras 3 air takde. Pastu aras 2, air ada tapi org ramai tunggu turn. Sy pun tunggu je la. Dalam 10 minit tunggu, budak2 dalam tandas jerit kata takde air. Arghh! Terus berlari turun ke aras 1. Setengah jam duk tunggu turn. Rupa2nya ada orang mandi dalam tandas. Aduh.. Bilik mandi ada disebelah. Ini bilik air lah!

Sabo je la... Hahahahaha

Time mandi pula, saya jarang sangat turun aras bawah. Selalunya bangun awal & mandi di aras 4. Tapi penat sikit la sebab kena tadah air dalam baldi di luar tandas (tempat basuh baju) pastu angkut masuk dalam bilik air. Ish3... Pagi2 dah kena angkut air 5 gelen. Takpela.. Exercise katekan.. Haha..

Tapi itu semua dah berlalu.. Sekarang sistem paip kat sana dah okay sejak sukan SIPMA.

Itulah antara kenangan yang tak boleh dilupakan.

No comments:

Post a Comment