Sunday, December 2, 2012

Larian Jambatan Sultan Mahmud

29 Semptember 2012



First time masuk larian yang dianjurkan secara besar-besaran ni. Sebelum larian ni, boleh kata dh 50% dan bersedia. Training bersama Nik Noor, Fatihah dan Dina.. hmm... okey la..haha

Pukul 6.00 pagi
 Time tu dh bangun. Lepas pakai T-shirt Larian Jambatan Sultan Mahmud, baru ada semangat! Sempat jugak buat warming up kat rumah.



sumber:suaragenerasikubaru.com
sumber: teganukita.blogspot
Sampai kat Batu Burok, terus pergi ke restoran Taita. Dekat situ lah pelajar SMKSS berkumpul. Ramainya!! Lagi la exited nak berlari. Kat sana ada ramai peserta seperti perserta OKU, peserta dari negara British, Kenya, Nigeria, USA, golongan veteran, kanak-kanak dan lain-lain.

Bila masa dh sampai masa, juruhebah tu suruh berkumpul kat tempat permulaan. Time tu, ramai lagi student SS x bersedia. Tiba-tiba MB Terengganu bunyi kan siren. Mula-mula tu, ingatkan dia lepas ikut kategori, rupa2nya serentak! Ape lagi, PECUTLAH!!

15 minit di belakang saya dan Najie, rupa2 nya ada lagi team SS yang duduk kat belakang. Aizat dan Zaki antara team SS yang masih berada di traffic light Batu Burok sewaktu siren dibunyikan. ishh3..kesian...

Lepas mengharungi cabaran, akhirnya saya dan Najie sampai di garisan penamat. 50 meter dari garisan penamat, kami mula memecut. Sampai di lorong yang menghampiri garisan penamat, kami masih lagi memecut dan menunjukkan gaya larian yang terbaik sehingga ke penamat sebab ramai photographer ambik gambar dan orang ramai bersorak!..hahahahahaha!!


Betul-betul lepas garisan penamat, kami dapat medal(gambar) Walaupun tidak berjaya mendapat tempat, namun apa yang penting kepuasan bagi diri sendiri kerana berjaya menghabiskan larian dalam masa yang saya kira masih lagi berbaki banyak.

Team SS juga bangga kerana dua daripadanya berjaya mendapat tempat top 50 iaitu Laialia(check) dan Faezah Anis. TAHNIAH! Cikgu SS pun ada jugak masuk larian ni. Antaranya, Cg. Hamdan, Sir. Tan, Cg. Hassan, Cg. Arman dan ramai lagi...

Kalau tahun depan pertandingan ni ada lagi, komfem saya masuk!


No comments:

Post a Comment