Kid Witness News National Contest & Award Ceremony 2010

Baru-baru nie dapat g final untuk KWN, Panasonic.memang exited! kita g dgn group KWN dengan flight. kumpuln kami menginap d boulevard hotel, mid valley. tempat penginapan kat sana mmng best.makan kat sane memang super duper best.ahha! team kiteorg me(camerawomen), Nadia(soundwomen), Pang(editor), Fang Ling(scriptwriter), Grace(scriptwriter), Joyce(director).

pelik betul aku posing
1 nov 2010
kul 8.00 sy sampai kat Lapangan terbang K.T. sampai kat sana sy sorang je yg lewat.bila sampai terus boarding pass. berat luggage 11 kg je...haha pastu terus masuk kat dlm airport. sampai kat dlm tu, tunggu dlm 15 minit, pastu terus masuk dlm kapal terbang.cepat nyer..haha masa on the way nk pergi KL, mujurlah dpt makan nasi lemak Air Asia..
yum yum...best... sampai KL dlm kul 9 lebih. pengalaman yg x leh lupa sbb naik flight dgn kawan2 & cikgu.sesudah, sampai kat sana, teacher belanja minum kat food court, lcct.

pastu, kita nampak uncle tourist bus jalan nk naik bus. ape lagi, kiteorg pun kejarlah! haha! bila dh naik bus, kena tunggu 1jam lebih lagi, sbb ade team dari trengganu x sampai lagi. flight diaorg delay. akhirnya bus pun bertolak ke boulevard hotel, mid valley.

perjalan dr lcct ke boulevard hotel ade lah dlm 1 jam(tepat-tepat). bila dah sampai kat sana, kiteorg pergi makan pastu pergi check-in.

sy sebilik dgn nadia. sampai kat bilik kiteorg, jgn harap boleh rehat.ahha. kiteorg terus g sembahyang, pastu berkumpul kat lobi. pastu, ada sorang staff Panasonic panggil team kiteorang & bawak kiteorang g Golden Screen Cinema, Mid Valley. sampai kat sana, kiteorg kena tengok video yg budak2 buat n kena buat presentation. nervous jugak bila kiteorg bat presentation. akhirnya, tayangan video tu berakhir kul 10 malam lebih. penat tetapi seronok.

2 nov 2010
kami kena pergi cinema awal sebab ada award ceremony. vip yg datang ialah Deputy Education Minister n Puan Azizah ;our principal (KWN programme) , Panasonic Staffs, Media, and more... memang best! walaupun skolah kita x menang, tapi, kita dpt menaikkan nama sekolah ke peringkat Kebangsaan. itulah cita2 kitaorg...

hehe pastu, bila penyampain hadiah dah selesai, staff panasonic nak dalam 20 org pelajar untuk jadi MC and 2 org cameraman/camerawoman n 2 orang soundwoman. saya ambil peranan sebagai camerawoman.. tujuan pemilihan ini adalah untuk menyempurnakan majlis makan malam yang dikenali sebagai 'Gala Dinner'.

dari kiri:Grace, Joyce, Pn.Aziza, Nadia, Pang, & Me
akhirnya, tibalah saat yang dinantikan..memang berdebar sebab jd camerawoman. sy sorang je jd camerawoman pd mlm tu...hehe...team kite pun dapat hadiah. dapat hadiah standby lamp.. sy pula dapat t-shirt mottonai sbb sy jadi camerawoman..memang coo!!... lepas dinner, kiteorg ambil group photo..memang best!!! dlm kul 12 lebih, kiteorg balik ke bilik n tidoo...

3 nov 2010
hari terakhir kiteorg ade kat boulevard hotel. huhuhu...sedih jugak... kiteorg breakfast dulu pastu free n easy.. lepas tu, kiteorg kena check out dlm kul 12 kot... pastu, kiteorg kena tunggu pulak tourist bus ambik kiteorg...haishh..bosan, sbb kena tunggu dia dtg... akhirnya, kiteorg sampai la dekat lcct. sampai kat sana, kita makan japanese food. sebenarnya, kat lcct takde japanese food. tapi, kiteorg dah beli kat mid valley..haha.. kita duduk kat lcct sampailah kul 8 malam.malangnye, flight kita delay..hadoii.... dekat-dekat kul 9, barulah kita bertolak...

Begitulah cerita penggembaraan kami sebagai krew KWN. pengalaman manis ini tidak dapat kami lupakan..jika ada kesempatan lagi, kami ingin menyertai pertandingan ini semula pada tahun hadapan... walaupun pada tahun ini, kami tidak menang sebarang anugerah, tetapi, kami telah mendapat pelbagai pengalaman dan dapat merasai suka dan duka sepanjang program ini dijalankan. harapan kami, segala perkara yang telah kami pelajari dalam program ini, dapat dijadikan panduan dan dorongan yang lebih berkesan untuk masa hadapan.hoooyeahhh!!!!